A je to tady! Dobrá zpráva, že se již konečně přestává o age managementu jenom mluvit, ale začíná se něco dělat. 30. 10. 2017 byla vyhlášena výzva „Age management – chytrá změna v řízení, příležitost v růstu“.
Hurá do projektu
Někteří zaměstnavatelé neví, jak se k výzvě postavit a jakou mají dát váhu age managementu ve svých firmách. Stále to odkládají kvůli svým prioritám – vyrábět, prodávat a vydělávat. Jedno je jasné – je potřeba se postavit čelem problému věkové diverzity svých týmů. Čím dříve s age managementem začnou firmy pracovat, tím budou mít větší konkurenční výhodu. Firmě se sníží fluktuace, sníží se náklady a zvýší výkonnost. Zaměstnanci zájem ocení, budou spokojenější, výkonnější a loajálnější. Manažeři budou vědět, jak řešit mezigenerační komunikaci v týmech. Firma získá vyšší hodnotu a prestiž. Je to win-win.
Halo, halo.. Co je to za tikot?
Bomba. Každou chvíli bouchne. S tím souhlasí mnoho personálních ředitelů a personalistů. Cítí potřebu s tím něco začít dělat, ale neví jak. Nyní nastala ta pravá chvíle, v rámci vyhlášené výzvy „Age management – chytrá změna v řízení, příležitost v růstu“. Celé znění výzvy najdete zde. Můžete získat finanční podporu pro zavedení změn.
Součástí výzvy je audit Age managementu jako povinná příloha. Kromě toho, že je to povinné, je dobré ho mít. Audit vám přinese možnost udělat si komplexní obrázek o stavu ve vaší firmě a doporučí vám, jak maximálně využít potenciál vašich lidí. Výsledky auditu budou použity jako podklady pro projektovou žádost.
Podporované aktivity projektu
- Age management audit, analýza současného stavu v personálním řízení;
- Vzdělávací aktivity v oblasti age managementu pro zaměstnavatele a zaměstnance;
- Aktivity zaměřené na koučink a mentoring v oblasti age managementu, poradenství a konzultace při zavádění konceptu age managementu do firemní praxe;
- Zpracování strategií a plánů pro zavádění age managementu ve společnosti, rozvoj personálních strategií s ohledem na potřeby jednotlivých generací na pracovišti, schopnosti a potenciál zaměstnanců, tvorba personálních strategií zaměřených na výchovu nástupců na klíčové pozice;
- Tvorba a realizace podnikových vzdělávacích programů zaměřených na age management, včetně přípravy podnikových lektorů a instruktorů;
- Profesní vzdělávání vyplývající ze zjištěných potřeb v souvislosti s age managementem;
- Využití nástrojů pro měření pracovní schopnosti a strategií v oblasti lidských zdrojů;
- Identifikace pracovního a profesního chování se zaměřením na pracovní preference, motivaci, postoje, styl práce a způsob interakce s ostatními lidi (týmová práce); identifikace aktuálního pracovního potenciálu;
- Preventivní kroky na udržování a posilování pracovní schopnosti zaměstnanců všech generací (vzdělávací aktivity v oblasti zdraví, posilování osobních i profesních kompetencí, motivační aktivity dle různých věkových skupin);
- Motivační poradenství, bilanční diagnostika, individuální koučování;
- Aktivity zaměřené na generační výměnu a zohledňující specifika jednotlivých generací na pracovišti, věkovou diverzitu, podporu mezigenerační spolupráce;
- Zavádění opatření v ergonomii práce a pracovních podmínek, podpora fyzické kondice a péče o zdraví zaměstnanců, ergonomický audit;
- Aktivity zaměřené na sdílení dobré praxe v oblasti age managementu;
- Vzdělávací aktivity v oblasti metod učících se organizací, zavádění principů učící se organizace do praxe;
- Vzdělávací aktivity z oblasti age managementu související se zvládáním nároků Průmyslu 4.0:
- osvěta a využití 4. průmyslové revoluce nejen pro začlenění starší generace do pracovních procesů;
- vzdělávací a poradenské aktivity pro zaměstnance v oblasti digitální gramotnosti a v oblasti nových technologií a postupů s ohledem na age management;
- programy cílené na zvyšování sebevědomí při práci s počítačem/digitálním zařízením a na nové způsoby práce v dané profesi;
- aktivity zaměřené na podporu flexibility, adaptability;
- zvládání kariérních změn, osobnostní rozvoj, prevence syndromu vyhoření, motivace ke změnám, posilování významu celoživotního učení apod.