Rekvalifikační kurz Manažer

Rekvalifikační kurz Manažer je zaměřen na začínající manažery a manažery mírně pokročilé, kteří si potřebují zdokonalit své manažerské dovednosti a kompetence.

  • rekvalifikační kurz pro začátečníky a mírně pokročilé
  • prezenční forma studia v rozsahu 120 hod, 15 dní
  • akreditovaný pod č. j. MSMT-4533/2017-1/128

Pro dobré manažerské řízení většinou neexistuje přesný recept. Začínající manažeři by ale měli dbát na své chování k ostatním tak, jak chce, aby se chovali oni k němu. Například vzájemné naslouchání, přijímání zpětných vazeb a nastavení komunikace. Správný manažer by měl být správným lídrem, ke kterému mají lidé plnou důvěru a následují ho. Právě tento kurz začínajícím manažerům pomůže na jejich cestě v manažerské profesi.

Cílem rekvalifikačního kurzu Manažer je pomoci začínajícím manažerům v začátcích práce, pomoci eliminovat rizika na startu, získat ucelenou představu o roli manažerů, osvojit si postupy a techniky manažerské práce na praktických příkladech, vybudovat správné manažerské postoje a naučit se orientovat v manažerském účetnictví.

Obsahová náplň

  1. Poučení o bezpečnosti a ochraně zdraví při práci
  2. Taktika přechodu a startu manažera
    • Rizika prvních kroků manažera
    • Priority v manažerském řízení
    • Nejčastější chyby začínajícího manažera
  3. Manažerské styly řízení
    • Jednoduchá a v praxi jednoduše použitelná typologie jako nástroj k efektivnímu vedení a řízení lidí
    • Odpovědnosti manažera
    • Úloha manažera jako spolutvůrce pro růst vůdčích osobností
    • Nástroje a formy jednotlivých stylů řízení – princip tlaku a tahu, situační vedení aj.
  4. Vedení lidí a týmů
    • Psychologické aspekty řízení a vedení lidí
    • Podstata řízení lidí a leadershipu v praktické aplikaci
    • Posílení přirozené autority u svých podřízených, principy budování autority
    • Efektivní delegování jako nástroj pro vedení lidí a podpora aktivizace potenciálu manažera
  5. Týmová práce a komunikace v týmu
    • Kreativita a proaktivita manažera při hledání řešení, k podpora a rozvoj osobnostních přístupů v týmu
    • Psychologie rozdílnosti přístupů z pohledu jednotlivce a týmu
    • Asertivita manažera a využití schopností prosazovat svůj názor ve prospěch dohod obou stran – nadřízeného a podřízeného
    • Trénink klíčových pohovorů s tématem zvládání konfliktu a asertivity na modelových situacích z praxe manažerů a jejich nadřízených a podřízených
  6. Řízení priorit a času
    • Znalost sama sebe a svých cílů, SWOT analýza časového potenciálu pozice manažera
    • Práce s časem (Parettovo pravidlo, time management, lepší organizace času)
    • Plánování času bez prioritního rozlišování pracovních a osobních aktivit
    • Eisenhowerova matice priorit a její zavedení do praxe manažera
  7. Úspěšné řízení porad
    • Jak se správně připravit poradu
    • Jak efektivně organizovat porady
    • Jak dobře řídit průběh porady a jak lépe na poradách komunikovat
    • Jak zefektivnit vykonávání činností, které souvisejí s pořádáním a účastí na poradách
  8. Prezentační dovednosti
    • Zásady efektivní prezentace, správné určení cílů prezentace, vizualizace
    • Uchopení prezentačních nástrojů pro cílenější předávání informací
    • Zdokonalení nonverbálního projevu prezentátora, soulad verbální a nonverbální komunikace
    • Nástroje účinné rétoriky
  9. Manažerské účetnictví
    • Principy podnikání a role financí
    • Základní principy podnikání – výnosnost, platební schopnost
    • Role financí v rámci organizace
    • Vztah financí a ostatních součástí firmy (marketing, prodej, výroba…)
    • Stanovení cílů zisku
    • Základní finanční ukazatele, typy finančních výkazů
  10. Finanční výkonnost a ukazatele
    • Manažerské ukazatele pro analýzu výkonnosti
    • Analýza finanční výkonnosti
    • Náklady a ceny, řízení nákladů, kontrola
    • Nákladová analýza, struktura nákladů, controlling
    • Platební schopnost a investice
    • Finanční zdroje, provozní kapitál a Cash-flow
    • Kapitálová struktura, rozvaha
    • Investice a jejich hodnocení
    • Řízení likvidity
Rekvalifikační kurz Manažer

Metodika

  • přednáška s diskusí
  • případové studie a cvičení
  • skupinová práce

Vstupní požadavky

Ukončené středoškolské vzdělání.

Časová dotace

120 hodin

Způsob ukončení

Účastník si připraví ppt prezentaci na jedno z probíraných témat v kurzu, které v čase 10 minut odprezentuje. Následně mu členové zkušební komise položí 3 otázky z dané problematiky.

Výstupní doklad

Osvědčení o rekvalifikaci Manažer

Termíny

zjistit termín:   info@proeduco.cz

Přihlaste se na kurz Manažer

    Vaše osobní údaje použijeme za účelem vy-komunikování vašeho dotazu. Více na našich zásadách ochrany osobních údajů.
    ProEduCo - logo ilustrace 4
    Základy podnikání – 15 dní
    Digitální marketing dle ECDL